Bertopreis.reismee.nl

Grillig golvend groen Cuba

Mannen solidariteit, een man een man, een woord een woord. Daar stonden zij dan voor mijn deur, het rugzakje voor de nacht werd al gelijk ontvreemd en ik werd ondersteund. Wel vragen of ik het wilde, zij wilde absoluut dat ik aangaf wat ik wel en niet wil. Uiteraard ook veel lachen, vooral om die Rus, het tegenovergestelde van zorgzaam en toch is hij het wel, die grote Russische beer. Eerst met taxi naar Havana en daar in touringbusje, hahaha ja echt Bertus in een touringbusje. Uiteraard eerst naar sigarenfabriek, waar ik voor Michiel een heerlijke monte cristo heb meegenomen, hij rookt niet meer, maar voor deze moet een uitzondering gemaakt worden. Het landschap veranderde daarna van kleur, eerst zand en aardekleur en daarna werd het steeds groener. Ook steeds meer heuvels en uiteindelijk “mogotes”, berglandschap. Echt prachtig grillig om te zien en doorheen te rijden. Hier wordt het landschap bepaald door uitgestrekte vlakten, waarop tabak, rietsuiker en maïs wordt verbouwd. Opvallend veel eenvoudige huisjes en op de weg veel paard en wagen. Ineens een heel andere wereld. Teruggeworpen in de tijd en dat ervaar ik ook als je door kleine dorpjes rijdt. Ik zat als een vorst voorin, dus alles kon ik prima volgen en vooral genieten van de schoonheid. Uiteindelijk in Vinales gekomen en daar in een prachtig landschap gekomen, hier zijn wel beelden van. Op dit moment is het enorm slecht weer, hevige onweer en buien, dus morgen volgen de beelden van de omgeving waar ik nu ben. Goed, in Vinales gingen wij naar prehistorische tekeningen in de bergen. Nou daar heb ik wel foto’s van hahahaha. Dit doet mij erg aan China denken, iets wat niet is maak je gewoon. Uiteindelijk nog naar een grotfestijn gegaan, eerst stukje lopen,ik hinkelen tussen boer en beer en daarna met een bootje, waar vooral onze bootsman van alles in de grillige rotsen zag, krokodil, moeder Maria enz. Dit tot grote hilariteit. Uiteindelijk zijn wij ook begonnen met onze eigen voorstellingen, gelukkig kon de mexicaan het vertalen, maar de bootsman zag de lol er niet. Daarna nog naar Vinales zelf gegaan, slecht weer dus morgen opnieuw. Toen naar hotel, een duurder hotel, omdat ik ook wilde bellen en faxen voor ANWB. Ook deze keer weer pech, onweer zorgde dat alles plat lag en fax nee dat hadden zij nooit gehad. Kan ik scannen??, wat scannen nee wij hebben alleen internet en dat gaat via kaarten die ik moet kopen. Gelukkig nog wel even Carla aan de foon gehad, heerlijk om haar even te horen. Probeer morgen mijn dochters, ik mis die meiden altijd en weet dat dat ook bij reizen hoort. Dit voor nu, ga mij nog even bezighouden met de perikelen van ANWB, dit voor de verzekering en terugvlucht. Waar ik enorm van geniet is de prachtige natuur hier en vooral de rust en stilte, als daar mijn bloeddruk niet van omlaag gaat, wat dan anders nog. De zonsondergang was van een bijzondere schoonheid en de krekels tsjirpen!!! So far so good, genieten dus ! Kom net tot de ontdekking dat de Cuba crash ook bij mij heeft toegeslagen, mijn fotokaart 4gb is beschadigd door kaartlezer en nu past de kaart niet meer in camera, worden dus foto's met sony mobiel, ik dacht 4 gb, hoef ik geen reservekaart mee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!